fbpx

6 חברות שעושות מיתוג מעסיק באינסטגרם

רז מצנע

תוכן עניינים

לפתוח פרופיל זה עניין של דקה, לייצר ולהעלות תוכן רלוונטי שמושך תשומת לב זה אתגר יומיומי. אז הנה פרופילים של מותגים שעושים שימוש נהדר באינסטגרם למיתוג מעסיק וגיוס. פוסט ויזואלי במיוחד.

ואם יש לכם עמוד אינסטגרם אצלכם בחברה – שווה לכם במיוחד להגיע עד הסוף.


האבא המיתולוגי של מיתוג מעסיק

Life at Google הוא הפרופילים הגדולים והמובילים בתחום מיתוג מעסיק עם יותר מ-800 אלף עוקבים (!) מתוכם 65% עוקבים גם אחרי עמוד האינסטגרם הראשי גוגל. 

מה תמצאו בעמוד הלייף של גוגל באינסטגרם?

  • הצצה לחיים במשרדי גוגל מסביב לעולם
  • טיפים של מגייסים, פרסומי משרות ומידע על תהליך הגיוס
  • זרקור על עובדים ממגוון מחלקות
  • פעילויות חברתיות תחת האשטגים ייעודיים
הכלבים תופסים נפח לא פרופורציונלי בפוסטים – ובצדק. הם מצטלמים מושלם, משדרים קלילות ומוסיפים נגיעה אישית שיוצרת חוויה נעימה. יש גם חתולים.

זום על עובדים – תוכן שתמיד עובד

לא תמיד צריך להמציא את הגלגל. מה שעובד – עובד לא סתם. תוכן ששם את העובדים בפרונט תמיד רלוונטי ומתאים לכולם. כמובילי הפעילות, תמיד טוב שיהיה לכם מאגר של עובדים אליהם אתם יכולים לפנות, לשאול כמה שאלות – לצרף תמונה – ובום – יש לכם חטיף תוכן למיתוג מעסיק.

מה שטוב לגוגל, טוב גם לכם. שימו לב שהתמונות הן לא ״מקצועיות״ אלא כאלו שצולמו עם סמאטרפון על הדרך. ברור שגם להפקות יש מקום. צרו תמהיל.

נקודה למחשבה: ההייליטס בפרופיל לא מעודכנים ונראים נטושים. ובכלל השימוש בסטוריז לא נראה שכיח בעמוד של גוגל. כל חברה ומה שעובד לה. במקרה כזה אנחנו ממליצים פשוט לא לשים הייליטס. זה גם בסדר גמור, העיקר שלא ייראה כמו פוסטר במשרד עם תמונות ממסיבת פורים מלפני 10 שנים.

לינק לפרופיל – Life at google


סטארבקס חוגגים קפה ואנשים

מותג הקפה הגדול בעולם מתחזק מספר רב של עמודים לשימושים שונים. מעניין לראות כי אצלם יש ביטוי למיתוג מעסיק גם בעמוד הראשי של החברה, וגם בעמוד ייעודי למשרות.

עמוד סטארבאקס הראשי

מתחזקים פרופיל יצירתי, מרשים ויזואלית, ועם אג'נדה חברתית. מותג ענק – ולא במקרה יש להם יותר מ-17 מיליון עוקבים. זה אומנם לא פרופיל ייעודי למיתוג מעסיק, אבל העובדים נמצאים במרכז, מה שהופך אותו לגם וגם. מי שמרגיש שעמוד ממוקד רק במיתוג מעסיק זה אתגר גם בחברה שלו – רואה כי לפעמים השילוב של תוכן עובדים בעמוד הראשי הוא טבעי.

עובדים הם גם שגרירי מותג, וגם שגרירי מותג מעסיק.

לינק לפרופיל הראשי

נקודה למחשבה: כמו שהבנתם, לא תמיד צריך פרופיל נפרד למיתוג מעסיק, ולכן חשוב לשמור על קשר טוב עם השיווק שמנהל את העמוד הראשי כדי לקבל נוכחות ולספר את הסיפור של איך זה לעבוד אצלכם. מי שחושב שזה מובן מאליו – מוזמן להעיף מבט בעמוד של עמוד של ארומה אספרסו בר ולראות ששם אין כמעט עובדים בפרונט. (אגב, פעם זה היה אחרת – הם כן שילבו עובדים, למשל ב-ספיישל ליום האישהמפרגנים לעובדים , אליפות הבריסטה)

עמוד Starbucks jobs

עמוד ייעודי לגיוס ומיתוג מעסיק עם כמעט 90 אלף עוקבים. התוכן שם דגש על אנשים, הזדמנויות לקהל מגוון, ואפשרות לשלב לימודים לתואר ועבודה.

נקודה למחשבה: באינפו של העמוד יש לינק לעמוד נחיתה שמרכז את כל נכסי המשרות שלהם בצורה פשוטה. זו פרקטיקה טובה ומקובלת, והם עושים את זה חכם עם Linktree – שירות נוח, אמין ומוכר, שמאפשר לכוון את הקהל בדיוק למקומות הנכונים.

לינק לעמוד-  starbucks-jobs

לעמוד הלינק טרי שלי באינסטגרם


רשת מריוט העולמית

עושה עבודה איכותית במיתוג מעסיק בזירות רבות, וגם באינסטגרם מריוט מציגה פרופיל עשיר בתוכן עם הצגת חוויות מהעבודה ורמת אינגייג׳נט גבוהה. מומלץ לא להיכנס רעבים.

אפשר לראות גם שימוש בגריד של תנועה וצבעים שמייצרים נראות מותגית

לינק לעמוד האינסטגרם של רשת מריוט

נקודה למחשבה: מריוט עושים עבודה יפה מאוד במיתוג מעסיק. מי שלא מכיר את הנכסים שלהם, מוזמן להתחיל את הביקור בעמוד הקריירה החדש והיפה ולהמשיך משם. 


זה לא אינסטגרם, זה ערוץ שידור

לביטוח ישיר עמוד אינסטגרם יחסית צעיר (מרץ 2022), אבל הוא כבר הפך לנכס דיגיטלי אמיתי.

הפיד משדר עדכניות, עוצמה ודינמיות – עם פוסטים שממקמים את החברה כמובילה בתחומה. בסטוריז, לעומת זאת, יש תחושת אותנטיות מובהקת: שומעים ורואים את העובדים, ומבינים איך באמת מרגיש לעבוד שם – בלי פילטרים.

פיד

הפיד הוא חלון הראווה הרשמי – המקום שבו החברה בוחרת להציג את עצמה כמו שהיא רוצה שיראו אותה: מתוקתקת, מובילה, מעוררת השראה. זו האכסניה היותר מהוקצעת, זו שמחזקת תדמית ומיצוב. כל פוסט הוא לא רק תמונה – הוא הצהרה.

המון קורה לעובדים שעובדים בביטוח ישיר – וזה בא לידי ביטוי בפוסטים מגוונים בנושאים שונים שקשורים לחווית העבודה.

סטוריז

אם הפיד הוא הבמה המרכזית – אז הסטוריז הם מאחורי הקלעים, ושם קורה עיקר האקשן. זה ערוץ שידור חי ודינמי, שמבוסס כמעט לגמרי על תוכן מהשטח: עובדים שמצלמים, משתפים, מארחים – ויוצרים הצצה יומיומית, אותנטית ובגובה העיניים לחיים בחברה.

פינת בוקר עם משפיענית פנים ארגונית על אופנה משרדית, חברים ועבודה

נקודה למחשבה: הסטוריז הם כלי מושלם לתת מקום לכל מה שקורה באמת בארגון – לאנשים, לרגעים הקטנים, ליוזמות שעולות מהשטח ולאינסוף הבקשות שתקבלו. הם פותרים את אתגר התוכן ביומיום: גמישים, לא מחייבים, ולא מעמיסים על הפיד. כל סטורי חי רק 24 שעות. אבל ההייליטס בונים ממנו ארכיון דינמי שמראה את החיים בארגון כפי שהם – בגיוון, בעשייה, באנשים

שווה להציץ גם בהייליטס שבונים מהסטוריז ארכיון דינמי שמראה את החיים בארגון כפי שהם – בגיוון, בעשייה, באנשים. אפשר לחשוב על זה כעמוד קריירה חי, שמצליח להראות את מה שעמוד קריירה רגיל פשוט לא מצליח להעביר. אם אני מועמד צעיר שמחפש עבודה, אני צולל לשם חופשי.

לינק לעמוד האינסטגרם של ביטוח ישיר


אנחנו עוזרים לאנשי משאבי אנוש לחשוב ולפעול שיווק בכל נקודת מגע.
לעוד פרטים

החיים המעונבים בחברת ZEISS

ZEISS היא תאגיד גלובלי גרמני מוביל בתחום האופטיקה, עם נוכחות ביותר מ-50 מדינות, אלפי עובדים ברחבי העולם, וחדשנות שמשפיעה על תעשיות כמו בריאות, מדע, צילום ואלקטרוניקה. מה שנקרא חברה מצליחה, רצינית ומסורתית.

גם לחברות סאחיות יש מקום באינסטגרם

יש להם אחלה עמוד אינסטגרם עם תוכן רלוונטי, הפקות מושקעות ועובדים במרכז. זה לא חייב להיות מסיבות, סרטוני היפסטרים, כלבים וחתולים – גם לתאגידים יש מקום באינסטגרם. רוב התוכן שלהם הוא בפורמט של סרטוני זום קצרים על עובדים, אירועי גיוס, והוקרת עובדים.

נקודה למחשבה: אם עשיתם תוכן וידיאו, כמו כאן למעלה, תוכלו להפיץ אותם כרילס (Reels) שמקבלים חשיפה גבוהה באינסטגרם—ובכך להעביר מסרים ויזואליים בצורה סוחפת, להגביר מעורבות וליצור חיבור רגשי עם מועמדים פוטנציאליים.

לדוגמא – ריילס בעמוד של מגדל Migdal_Life שמגיעים לנתוני צפייה יפים

כמה דברים לפני פיזור

  1. למי כדאי להיות באינסטגרם? למי שהקהל שלו שם. הכי פשוט זה לבדוק כמה עובדים אצלכם גוללים באינסטה.
  2. אפשר לבד? רק אם יש לכם בצוות איש/אשת סושיאל שזה התפקיד שלהם בעבודה, יצירת תוכן לרשתות. זה לא יכול להיות משהו שעושים על הדרך או בנע״ת. היעזרו באנשי השיווק שלכם. מצאו שותף מקצועי שילווה אתכם בתכנון ופרילנאס או משרד סושיאל בהוצאה לפועל. אם צריכים המלצה תכתבו לי.
  3. העובדים הם הכוכבים: תחפשו ותמצאו את העובדים שכבר נמצאים שם ויוצרים תוכן. תתחברו אליהם ומה שמעניין אותם ונסו לראות איך ניתן לשתף פעולה.

רגע… איפה עמוד אינסטגרם מספר 6?

סבבה צודקים. אם הגעתם עד לפה סימן שאתם בעניין של אינסטגרם למיתוג מעסיק, ואולי אפילו יש לכם עמוד. אז אם אתם גם רוצים להופיע באייטם הזה – מזמנים לשלוח לי לינק לעמוד האינסטה של החברה ואולי תופיע כאן לנצח נצחים.


פוסט זה נכתב במקור במשותף עם אירה חרקובסקי דותן, מומחיות להקמת נכסים דיגיטליים ומיתוג באמצעות תוכן באינסטגרם.

נהנת מהמאמר?
אשמח אם תשתפ/י אותו עם החברים :)​

אולי יעניין אותך גם...

רוצה שאעדכן אותך בפוסט הבא?
בניוזלטר אשלח לך עדכונים מקצועיים, מאמרים ופעילויות חדשות שלנו

כל מה שצריך לדעת על מיתוג מעסיק ישירות למייל שלך

דילוג לתוכן