fbpx

6 חברות שעושות מיתוג מעסיק באינסטגרם

רז מצנע

תוכן עניינים

לפתוח פרופיל זה עניין של דקה, לייצר ולהעלות תוכן רלוונטי, שמושך תשומת לב זה אתגר יומיומי. אז הנה פרופילים של מותגים שעושים שימוש נהדר באינסטגרם למיתוג מעסיק וגיוס עובדים. פוסט ויזואלי במיוחד. ואם יש לכם עמוד אינסטגרם אצלכם בחברה – שווה לכם במיוחד להגיע עד הסוף.


האבא המיתולוגי של מיתוג מעסיק

Life at Google הוא הפרופילים הגדולים והמובילים בתחום מיתוג מעסיק עם יותר מ-800 אלף עוקבים (!) שמתוכם 65% עוקבים גם אחרי עמוד האינסטגרם הראשי גוגל. 

מה תמצאו בעמוד הלייף של גוגל באינסטגרם?

  • הצצה לחיים במשרדי גוגל מסביב לעולם
  • טיפים של מגייסים, משרות ועל תהליך הגיוס
  • זרקור על עובדים ממגוון מחלקות
  • פעילויות חברתיות תחת האשטגים ייעודיים
הכלבים תופסים נפח לא פרופורציונלי בפוסטים – ובצדק. הם מצטלמים מושלם, משדרים קלילות ומוסיפים בדיוק את הנגיעה האישית שיוצרת חוויה נעימה ומחברת. יש גם חתולים.

זום על עובדים – תוכן שתמיד עובד

לא תמיד צריך להמציא את הגלגל. מה שעובד עובד לא סתם. אין עמוד למיתוג מעסיק שתוכן כזה לא רלוונטי אליו. תמיד טוב שיהיה לכם מאגר של עובדים אליהם אתם יכולים לפנות, לשאול כמה שאלות – לצרף תמונה – ובום – יש לכם חטיף תוכן למיתוג מעסיק.

מה שטוב לגוגל, טוב גם לכם. שימו לב שהתמונות הן לא ״מקצועיות״ אלא כאלו שצולמו קרוב לוודאי עם סמאטרפון על הדרך. 

נקודה למחשבה: ההייליטס בפרופיל בכלל לא מעודכנים ונראים נטושים. ובכלל השימוש בסטוריז לא נראה שכיח. כל חברה מה שעובד לה. במקרה כזה אנחנו ממליצים פשוט לא לשים הייליטס. זה גם בסדר גמור, העיקר שלא ייראה כמו שלט למסיבת פורים במסדרון שנשכח 3 שנים עם ההוא שעזב וההיא שפוטרה.

לינק לפרופיל – Life at google


סטארבקס חוגגים קפה ואנשים

מותג הקפה הגדול בעולם מתחזק, מן הסתם, מספר של עמודים ופרופילים. מעניין לראות כי אצלם יש ביטוי למיתוג מעסיק גם בעמוד הראשי של החברה, וגם בעמוד ייעודי למשרות.

עמוד סטארבאקס הראשי

מתחזקים פרופיל יצירתי, ויזואלית מרשים, ועם אג'נדה חברתית – ולא במקרה יש להם יותר מ-17 מיליון עוקבים. זה אולי לא פרופיל ייעודי למיתוג מעסיק, אבל העובדים נמצאים במרכז, מה שהופך אותו גם לזה וגם לזה. וזה יכול לתת השראה למי שמרגיש שעמוד ממוקד רק במיתוג מעסיק זה אתגר – כי לפעמים השילוב של תוכן עובדים בעמוד הראשי פשוט עושה יותר היגיון.

עובדים הם גם שגרירי מותג, וגם שגרירי מותג מעסיק.

לינק לפרופיל הראשי

נקודה למחשבה: כמו שהבנתם, לא תמיד צריך פרופיל נפרד למיתוג מעסיק, ולכן חשוב לשמור על קשר טוב עם השיווק כדי לקבל נוכחות ולספר את הסיפור שלכם – איך זה לעבוד אצלכם. מי שחושב שזה מובן מאליו – מוזמן להעיף מבט בעמוד של עמוד של ארומה אספרסו בר ולראות ששם אין כמעט עובדים בפרונט. (אגב, פעם זה היה אחרת – הם כן שילבו עובדים, למשל ב  ספיישל ליום האישהמפרגנים לעובדים , אליפות הבריסטה)

עמוד Starbucks jobs

עמוד ייעודי לגיוס ומיתוג מעסיק עם כמעט 90 אלף עוקבים. התוכן שם זום על אנשים עם דגש על הזדמנויות לקהל מגוון ואפשרות לשלב קולג׳ ועבודה.

נקודה למחשבה: באינפו של העמוד יש לינק לעמוד מעבר שמרכז את כל נכסי המשרות שלהם. זו פרקטיקה טובה ומקובלת, והם עושים את זה חכם עם Linktree – שירות נוח, אמין ומוכר, שמאפשר לכוון את הקהל בדיוק למקומות הנכונים.

לינק לעמוד-  starbucks-jobs


רשת מריוט העולמית

עושה עבודה איכותית במיתוג מעסיק בזירות רבות, וגם באינסטגרם מציגה פרופיל עשיר בתוכן עם הצצה לחוויות מהעבודה ברשת שמציעה הזדמנויות ביותר מ-9,100 נכסים ברחבי העולם. מומלץ לא להיכנס רעבים.

אפשר לראות גם שימוש בגריד של תנועה וצבעים שמייצרים נראות מותגית

נקודה למחשבה: מריוט עושים עבודה יפה מאוד במיתוג מעסיק. מי שלא מכיר את הנכסים שלהם, מוזמן להתחיל את הביקור בעמוד הקריירה החדש והיפה ולהמשיך משם. 

לינק לעמוד האינסטגרם של רשת מריוט


זה לא אינסטגרם, זה ערוץ שידור

לביטוח ישיר עמוד אינסטגרם יחסית צעיר (מרץ 2022), אבל הוא כבר הפך לנכס דיגיטלי אמיתי. הפיד משדר עדכניות ודינמיות עם פוסטים שמשקפים חברה עדכנית ומובילה, בעוד שבסטוריז מורגשת האווירה הבלתי אמצעית – איך זה באמת לעבוד יחד, כחלק מצוות מגובש.

המון קורה לעובדים שעובדים בביטוח ישיר – וזה בא לידי ביטוי בפוסטים מגוונים בנושאים שונים שקשורים לחווית העבודה.

סטוריז

שם קורה עיקר האקשן ומבוסס על תוכן עובדים כמעט באופן בלעדי כולל פינות אירוח של עובדים. ערוץ שידור הלכה למעשה.

פינת בוקר עם משפיענית פנים ארגונית על אופנה משרדית, חברים ועבודה

נקודה למחשבה:סטוריז הם כלי מושלם לתת מקום לכל מה שקורה בארגון – לכל מי שרוצה לשתף. זה פותר אתגרי תוכן, מאפשר גמישות, ולא מעמיס על הפיד. כל סטורי עולה ל-24 שעות ונעלם, בעוד שהייליטס יוצרים ארכיון חי שמקטלג את העושר והגיוון של החיים בארגון. זה למעשה מתפקד כעמוד קריירה באינסטגרם, ומשלים את התמונה שאי אפשר להעביר בעמוד קריירה סטנדרטי.

ההיליטס של ביטוח ישיר. אם אני מחפש/ת עבודה צעיר, אני צולל חופשי פנימה.

החיים המעונבים בחברת ZEISS

ZEISS היא תאגיד גלובלי גרמני מוביל בתחום האופטיקה, עם נוכחות ביותר מ-50 מדינות, אלפי עובדים ברחבי העולם, וחדשנות שמשפיעה על תעשיות כמו בריאות, מדע, צילום ואלקטרוניקה. מה שנקרא חברה רצינית ומסורתית.

ויש להם אחלה עמוד אינסטגרם עם תוכן רלוונטי, הפקות מושקעות ועבודים במרכז. גם לחברות סאחיות יש מה לעשות כאן. זה לא חייב להיות מסיבות, סרטוני היפסטרים וחתולים – גם לתאגידים יש מקום באינסטגרם. רוב התוכן שלהם הוא בפורמט של סרטוני זום קצרים על עובדים, אירועי גיוס, והוקרת עובדים.

נקודה למחשבה: אם עשיתם תוכן וידיאו, כמו כאן למעלה, תוכלו להפיץ אותם כרילס (Reels) שמקבלים חשיפה גבוהה באינסטגרם—ובכך להעביר מסרים ויזואליים בצורה סוחפת, להגביר מעורבות וליצור חיבור רגשי עם מועמדים פוטנציאליים.

ריילס בעמוד של מגדל Migdal_Life שמגיעים לנותני צפייה יפים

כמה דברים לפני פיזור

  1. למי כדאי להיות באינסטגרם? למי שהקהל שלו שם. הכי פשוט זה לבדוק כמה עובדים אצלכם גוללים באינסטה. יש מתאם בין גיל ממוצע להימצאות ברשת זו.
  2. אפשר לבד? רק אם יש לכם בצוות איש/אשת סושיאל שזה התפקיד שלהם בעבודה, יצירת תוכן לרשתות. זה לא יכול להיות משהו שעושים על הדרך או בנע״ת. היעזרו באנשי השיווק שלכם. מצאו שותף מקצועי שילווה אתכם בתכנון ופרילנאס או משרד סושיאל בהוצאה לפועל. אם צריכים המלצה תכתבו לי.
  3. העובדים הם הכוכבים: תחפשו ותמצאו את העובדים שכבר נמצאים שם ויוצרים תוכן. תתחברו אליהם ומה שמעניין אותם ונסו לראות איך ניתן לשתף פעולה.

רגע… איפה עמוד אינסטגרם מספר 6?

סבבה צודקים. אם הגעתם עד לפה סימן שאתם בעניין של אינסטגרם למיתוג מעסיק, ואולי אפילו יש לכם עמוד. אז אם אתם גם רוצים להופיע באייטם הזה – מזמנים לשלוח לי לינק לעמוד האינסטה של החברה ואולי תופיע כאן לנצח נצחים.


פוסט זה נכתב במקור במשותף עם אירה חרקובסקי דותן, מומחיות להקמת נכסים דיגיטליים ומיתוג באמצעות תוכן באינסטגרם.

נהנת מהמאמר?
אשמח אם תשתפ/י אותו עם החברים :)​

אולי יעניין אותך גם...

רוצה שאעדכן אותך בפוסט הבא?
בניוזלטר אשלח לך עדכונים מקצועיים, מאמרים ופעילויות חדשות שלנו

כל מה שצריך לדעת על מיתוג מעסיק ישירות למייל שלך

דילוג לתוכן