fbpx

מה יהיה ציון הגלאסדור שלכם בעוד שנה?

רז מצנע

תוכן עניינים

שוק התעסוקה מתארגן מחדש

״יש עשורים שבהם לא קורה דבר – ויש שבועות שבהם עשורים משתנים״. הרגע בזמן שבו אנו נמצאים, הוא רגע מכונן כזה. זהו רגע שבו חברות יכולות לשפר עמדות ולקדם את מותג המעסיק שלהן ולייצר יתרון תחרותי ביכולת למשוך ולשמר טאלנטים.  

הדבר שהכי חשוב להבין לגבי ציון הגלאסדור שלכם בעוד שנה, זה שהוא נקבע היום

האופן בו אתם מתנהלים בימים אלו הוא זה שיכתיב את המגמה של הציון שלכם. האם אתם בדרך למעלה או למטה באתר השוואת מקומות עבודה המוביל בעולם?

הקשר בין ציון גלאסדור למיתוג מעסיק

יש קורלציה בין הדירוג שלכם בגלאסדור ליכולת שלכם לגייס ולשמר טאלנט, הרבה יותר מאשר סקרי ״החברות שהכי טוב לעבוד בהן״. לא מצאתי מחקר חד משמעי שמגבה את זה, אבל הנה למה עבורי זו הנחת עבודה מארגנת:

  • כי גם אתם יודעים שזה נכון.  מזמינים מלון Booking.com? מה לגבי טריפ אדוויזר? האם אתרי ההשוואה האלו מושלמים? לא. האם ציון מעולה שם מעלה את הסיכוי שתזמינו שם מלון ומסעדה? חד משמעית כן. אז גלאסדור למקומות עבודה. 
  • אני יודע שזה נכון. אני עובד 5 שנים עם חברות ורואה איך מכל המדדים, כשזה מגיע לגלאסדור, זה המדד שהכי מורכב לחברות להשפיע. נקודה. אפשרי במידת מה, אבל הכי קשה.  
  • בסיילספורס גילו שזה נכון. כתבתי על זה בפוסט המקום שלכם בהיררכיה של החברות הנחשקות לעובדים, שם יש את השקף שהראה לחברה לאן הולך הטאלנט שלה והניע אותה לפעולה. 
  • אין משהו יותר טוב. זאת האמת. כל המדידה בארגונים היא הרבה פחות ממה שמדברים עליה, בעיקר בנוגע להשפעות ארוכות טווח. כאן יש מדד שכולם מכירים ומאפשר לקחת אותו לכל שולחן. יש לו אימפקט. גם אם זה 15%+- 
  • וגם אם אתם לא שם. כי אתם קטנים מדי או ישראלים מדי. זה ממש לא משנה. ואת זה אסביר בפסקת הסיום 🙂

מה שקורה עכשיו

האם בעקבות פיטורי 25% מעובדי ב- Aribnb הציון שלהם בגלאסדור ירד בעתיד? כנראה שכן. האם הוא ירד פחות מאשר אם המנכ״ל המייסד לא היה מנהל את המשבר באופן מעורר השראה? נשמע הגיוני. האם זה משפר את היכולת שלהם למשוך טאלנט בעתיד? אני מאמין שכן. האם זה היה שיקול בניהול המשבר? סביר להניח. 

יש חברות שמצליחות להתקדם, לגדול ולהתחזק במשבר. הן משקיעות במותג המעסיק שלהן ובונות תשתיות ויכולות, הן יוצרות לעצמן יתרון אסטרטגי כך שהן מצליחות להתקדם במשחק בניגוד למגמה. גם לצמצם את הפגיעה זה חשוב. ובואו לא נשכח  – מיתוג מעסיק זהו משחק סכום אפס על עובדים. הדבר הקובע הוא לא הציון עצמו – אלא ההשוואה אל המתחרים. 

 התרגיל המחשבתי שכולם צריכים לעשות

תכניסו את כל מי שצריך לחדר ותנסו לענות על השאלות הבאות ביחד:

  • מה יהיה הציון שלנו בגלאסדור בעוד שנה? 
  • למה אנו חושבים כך?
  • מה יהיה השינוי בציון שלנו ביחס לחברות דומות שנלחמות איתנו על עובדים?
  • מה אפשר לעשות עכשיו בנוגע לכך?

יותר מהתשובה המדויקת לשאלת הציון, חשובה השיחה על המצב ומה אפשר לעשות. זהו כלי טוב לניתוח האופן בו אתם מתנהלים בתוך המשבר ולהבין האם אתם בכיוון הנכון, כאשר שוק התעסוקה מתארגן מחדש. 

זה לא על גלאסדור, זה על מותג המעסיק שלכם

  • גם אם אין לכם גלאסדור, נסו לחשוב על זה כתרגיל מחשבתי שמביא אתכם לדיון על היתחזקות/היחלשות מותג המעסיק שלכם.
  • אם אתם לא יודעים את התשובה לשאלה על מה ״הציון שלכם בגלאסדור עוד שנה?״  זה גם משהו לדבר עליו. על איך מתחברים יותר טוב לתחושות ומחשבות של העובדים.
  • מדד גלאסדור הוא אחד כזה שכל אחד מבין מהר. גם הנהלה. אם תביאו אותם להכיר בהשפעה הדרמטית על החוסן של הארגון לשמר ולגייס עובדים, זה ייקרב אותם לנקודת המבט שרואה את העובדים כנכס אסטרטגי.
נהנת מהמאמר?
אשמח אם תשתפ/י אותו עם החברים :)​

אולי יעניין אותך גם...

רוצה שאעדכן אותך בפוסט הבא?
בניוזלטר אשלח לך עדכונים מקצועיים, מאמרים ופעילויות חדשות שלנו

כל מה שצריך לדעת על מיתוג מעסיק ישירות למייל שלך

דילוג לתוכן