מנהלות ומנהלים הם לא רק מקבלי ההחלטות, הם גם הפנים של החברה – ואם תסתכלו רגע על הפרופילים שלהם בלינקדאין, תגלו שרבים מהם לא מעודכנים. לא מדויקים, ולא משדרים את מה שהם באמת שווים, ומה שהארגון רוצה לשדר.
הייתם שולחים מנהל עם כרטיס ביקור מקומט לפגישה? אז למה זה עובר כשמדובר בפרופיל שכולם רואים? פעם זה היה כרטיס ביקור. היום זה פרופיל לינקדאין. והאמת שלא צריך להשקיע המון – מספיק שיהיה Good Enough – וזה ממש לא מסובך.
למה זה חשוב?
- כי מועמדים מחפשים מי עומד מאחורי החברה.
- כי לקוחות ושותפים בודקים מי אתם לפני פגישה.
- כי לינקדאין הוא הזירה הכי שקטה אבל הכי חיה של מיתוג מעסיק.
שורה תחתונה: כל מי שמייצג אתכם צריך פרופיל שנראה טוב, משדר מקצועיות, ומעביר מה יש בו ובחברה שלכם.
רגע לפני המדריך
אני כותב את הפוסט הזה כדי שתוכלו לשלוח אותו למנהלים ולמנהלות אצלכם. אם אתם יודעים שאין סיכוי שהם ישדרגו את הפרופיל שלהם בעצמם – יש לנו שירות בדיוק לזה. עשינו את זה כבר עם עשרות רבות של מנהלים ומנהלות כולל בפרויקט הזה בארנסט אנד יאנג.
אז מה הופך פרופיל ל“מספיק טוב”?
לא מושלם. לא נוצץ. מספיק טוב. כזה שאפשר להסתכל עליו ולהגיד: כן – זה מייצג אותי, וזה מייצג את הארגון. הרי בסוף, רוב האנשים הם לא יוצרי תוכן ומשפיעני רשת וזה בסדר גמור. אבל יש מינימום שצריך לעשות כדי להיראות כמו שצריך. הנה 6 מרכיבים בסיסיים ועוד אחד בונוס:
תמונת פרופיל
הדבר הראשון שרואים. צריכה לשדר אמינות, נגישות, מקצועיות. לא תמונה מחתונה, לא מסיבת טבע, לא בזוויות מוזרות. תמונה נקייה, ברורה, על רקע בצבע אחיד – כמו תמונה לדרכון אבל מותר לחייך.



אין לכם תמונות טובות? היום ממש פשוט לצלם לבד ולתת לעורך AI לשדרג. ויותר טוב מזה תארגנו יום צילום בארגון. זה פשוט, מתבקש, ומצדיק את עצמו בשימוש גם בפוסטים בסושיאל, תקשור פנים ובעמודי קריירה. (כתבתי על זה כאן: לינק לפוסט על יום צילום עובדים)
תמונת קאבר (Cover)
הרבה פעמים נשארת ריקה וחבל. זה שטח שיווקי מעולה: תמונה ממותגת, משפט השראה, צילום שלכם על הבמה בכנס. כל ארגון צריך להכין בנק של כמה תמונות קאבר ולשים אותו בתיקייה משותפת לעובדים.
אין לכם? תכינו אחד כזה בקנבה או תבקשו מהשיווק. הגודל המומלץ: 1584 על 396 פיקסלים.




זה קל, זמין ונגיש. לא דרמטי, אבל בהחלט משפיע על איך אתם והארגון נתפסים. ובעולם של עסקים וקריירה, גם העטיפה עושה רושם.
טייטל ראשי (Headline)
בטקסט שמופיע מתחת לתמונה שלכם, לא כדאי לרשום רק את שם התפקיד למשל "מנהלת פרויקטים" או "מנהל שיווק". מומלץ להוסיף הקשר: במה אתם מתמחים? מה מביאים לשולחן? מה חשוב לכם? הנה כמה כיוונים להמחשה:
- כיוון של תוצאה: למשל "מנהלת שיווק שהובילה צמיחה של 1000% בשנה"
- למקד התמחות: "מנהל פרויקטים שיודע לגרום לדברים גדולים לקרות"
- תשוקה מקצועית: "אנליסטית שמונעת מסקרנות למספרים ולתובנות"
*כמובן זה צריך להיות באנגלית.
הכותרת היא ההצגה העצמית שלכם בשנייה הראשונה, והיא גם מה שכולם רואים כשהם נתקלים בכם בפיד.
למתקדמים – אפשר להוסיף לינק לפגישה, לעמוד מידע, או לפורטפוליו.
כמה דוגמאות לא מחייבות בכלל:
- Marketing Manager | Grew user base 10X
מראה השפעה אמיתית ותוצאה מדידה. - Product Leader | From problem to product
מציג זווית של פתרון ובעשייה ולא רק ניהול. - Talent Acquisition | Finds the right fit, fast
מדגיש מהות התפקיד (חיבור) והיתרון (מהירות). - HR Manager | People first. Always.
פשוט, אמפתי ומשדר ערכים ברורים. - AI Developer | Code that learns and thinks
ממקם את עצמו כמשהו מעבר ל"עוד מתכנת".
טקסט אודות (About)
תחשבו על זה כמו הפסקה הראשונה בקורות החיים. לא כולם קוראים אבל מי שכן הוא בדיוק מי שחשוב ועבורו שווה להשקיע. ובכלל, זו הזדמנות מצוינת לתרגול בהגדרה עצמית: מי אתם, מה חשוב לכם, ומה מבדל אתכם. הרבה כותבים כאן רק על החברה אבל זה לא פרופיל של הארגון. זה שלכם. אפשר (וכדאי) לשלב את התפקיד הנוכחי, אבל האדם קודם לתפקיד. בדרך כלל מספיקות שתי פסקאות קצרות:
1. מי אתם ואיך אתם עובדים: זו לא צריכה להיות ביוגרפיה. רק כמה שורות שמתארות את הסגנון המקצועי שלכם, נקודת המבט שאתם מביאים, או הגישה שמובילה אתכם בעבודה. למשל: האם אתם מונעים מפתרון בעיות? אוהבים לעבוד בצוות? רואים את התמונה הגדולה? זו גם הזדמנות להכניס מילה על הערכים שמניעים אתכם סקרנות, דיוק, חיבור לאנשים, תנועה מהירה… כל אחד ומה שמדויק לו.
2. התפקיד הנוכחי ומה חשוב לכם בו: כאן אפשר להסביר מה אתם עושים בפועל לא רק הטייטל, אלא במה באמת אתם מתעסקים ביום־יום. מה האחריות שלכם, באיזה תחומים אתם נוגעים, ואיפה יש לכם הכי הרבה השפעה. אפשר גם להוסיף מה מעניין אתכם בתפקיד, מה אתם מנסים לקדם, או מה אתם לומדים ממנו. מה השגתם.
טיפ: שווה להציץ בפרופילים של אנשים בתפקיד דומה, לקחת השראה, ולתת לצ’אטי לעבד את זה עם הכוונה מכם.
תפקידים (Experience)
לא צריך לכתוב מגילות. כן חשוב לעדכן. הטייטל ושם החברה זה המינימום לכל תפקיד. אם עברת יותר מתפקיד אחד באותו ארגון לתת לזה ביטוי. זה מראה על התפתחות, קידום, גיוון.
למתקדמים: מומלץ להוסיף שורה או שתיים על תחומי אחריות, משימה מרכזית או הישג. זה משהו שעושים פעם אחת בחיים ושוכחים ממנו. אז שווה להשקיע עוד רגע עכשיו.


השכלה (Education)
גם אם לא הכי רלוונטית עדיין חשוב. זה מוסיף רצף, עומק, תחומי עניין. תבדקו שהמוסד מחובר נכון ללינקדאין ואז יופיע גם הלוגו. למתקדמים: אין כלום. תתקדמו לסעיף הבא.
למתקדמים – המלצות (Recommendations)
המלצה אותנטית אחת או שתיים מפרויקט, שותף או קולגה יכולה לשנות את התחושה מהפרופיל, להוסיף ממד אנושי ולהראות איך אחרים חווים אתכם. החוכמה היא לא לחכות לרגע שבו פתאום צריכים המלצה אלא לאסוף אותן לאורך הדרך, דווקא כשיש הזדמנות: מישהו הודה לכם על עזרה? פרויקט הסתיים טוב? זה הרגע לבקש טסטמוניאל קל, מדויק וטרי. אפשר לבקש המלצה ישירות דרך לינקדאין, ואפשר גם להקל על הממליץ להציע ניסוח ראשוני בעזרת GPT. לא בושה לבקש. זו מקצועיות.

הכרטיס ביקור שלך ושלך הארגון
ארגון הוא סך אנשיו. כשמנהלת או מנהל בכיר מופיעים בלינקדאין עם פרופיל מוזנח ולא מעודכן, זה הפסד לכולם. הפרופיל הוא נכס. ושווה להתייחס אליו ככזה.
שלחו את הפוסט הזה למנהלים בארגון שירעננו – ואם אתם רוצים עזרה מאיתנו אנחנו פה.