fbpx

איך חברות מקדמות את ה'טק ברנד' שלהן?

רז מצנע

תוכן עניינים

איך אנשים בחוץ ידעו שיש אצלכם אתגר מקצועי? שיש אצלכם אנשים חכמים ומוכשרים שאפשר לעבוד איתם? ששיטות העבודה שלכם חדשניות ומעניינות? בכדי למצב את עצמם ככאלו עם אתגר ועניין מקצועי, חברות טק רבות נוקטות יוזמות של מיתוג מקצועי שפונה באופן ישיר לקהל יעד ממוקד.

האתגרים למיתוג חברה כבעלת אתגר טכנולוגי

  • כל חברה רוצה להיתפס כמובילה באתגר ובסטאק הטכנולוגי, ומאוד קשה לשכנע שדווקא אתם מובילים.
  • זירת התחרות בין חברות הטק היא קשה ביותר, להרבה חברות באמת יש מה להציע.
  • גם חברות שאינן טק במהות (בנקים, קמעונאות, שירותים) ויש להן מחלקת/חטיבת טק, צריכות למתג את עצמן וזה אתגר אפילו עוד יותר גדול.
  • בניגוד לפעילות בסושיאל או סרטונים, אנשי מיתוג מעסיק ומשאבי אנוש לא יכולים להוביל את היוזמות האלו, אלא מקסימום לתמוך במובילים ומובילות מקצועיות מהארגון. ולמצוא ולרתום כאלו זה קשה. 

החדשות הטובות הן שיש הרבה מה לעשות ומי ללמוד. בפוסט זה נשתף במה שאנחנו יודעים שממתג חברות בפן המקצועי.  

*כוכבית: הפוסט מכוון למיתוג מקצועי בעולם טכנולוגי, אבל מיתוג מקצועי יכול להיות כמובן על כל עולם תוכן של מקצועות בהם אתם רוצים למתג את עצמכם. למשל מכירות, שיווק דיגיטלי, פרסום, שירות לקוחות, ראיית חשבון וכן הלאה. כל חברה יכולה לבחור סביב מה היא רוצה לבנות את המותג המקצועי שלה.

שאלה ראשונה: מי קהל היעד ומה המטרה 

רוצים שיותר אנשים בקהילה המקצועית יגידו שאתם חברה מתקדמת עם אנשים טובים? אם כן, אז המיקוד הוא יותר החוצה. מרגישים כי בתוך הארגון עצמו אין תחושת גאווה על העשייה המקצועית? אם כך, אז המיקוד הוא יותר פנימי. אגב, אם אין גאווה בפנים אצל העובדים לגבי האתגר המקצועי אז חובה להתחיל משם כי אין סיכוי שתצליחו להוציא החוצה מה שאין בפנים.

מה אנחנו רוצים לחזק? את האטרקטיביות החוצה? החיבור של העובדים הקיימים?

שאלה שניה – מה המסע הנדרש?

בכדי לענות על השאלה הזו, צריך למעשה לענות על 3 שאלות

  1. מיצוב קיים: מה אומרים עלינו היום? (תשובות אפשריות לדוגמה: אנחנו בעולם טכנולוגי משעמם וזניח, לא מכירים אותנו, הסטאק שלנו מיושן, האנשים לא מבריקים)
  2. מיצוב רצוי: מה נרצה שיגידו עלינו? (תשובות אפשריות לדוגמה: חברה שפורצת דרך בתחום הפעילות שלה, סטאק מעניין, שיטות עבודה חדשות, גישה לדאטא רב, אנשים מובילים בתחומם)
  3. תוכנית עבודה: מה נעשה בכדי לגורם לכך לקרות? איך נגשר על הפער הזה? איך נביא אנשים להכיר אותנו בעבור מי שאנחנו באמת? החלק הבא של הפוסט יעסוק בכך ונביא דוגמאות לדברים שחברות עושות
מיצוב – הדימוי של אובייקט כלשהו: מוצר, חברה, אישיות, מקום, ארגון ציבורי או פוליטי, אשר ניטע בתודעתם של בני האדם.

שאלה שלישית: מה עושים ת'כלס לקדם את הטק ברנד?

בכדי לשנות את המציאות צריך לנקוט ביוזמות. יש הרבה מאוד אפשרויות וכאן נביא את מה שהרבה חברות עושות ועובד להן מצוין. חלק מהיוזמות הן חד פעמיות, אחרות דורשות השקעה רציפה ומתמשכת. מה שחשוב זה לקחת על עצמכם משימה ופרויקט שמתאים למידות הארגון שלכם על מנת לייצר הצלחה ותחושת הצלחה. כך אפשר להתקדם.

בלוג טכנולוגי

בלוג טכנלוגי של החברה הוא במה מצויינת להעמיק על האתגרים והטכנלוגיה. אם בסושיאל אין ״ראש למילים ארוכות״, מפוסטים בבלוג מצפים שייתנו ערך בצלילת עומק לנושא מסוים. ממש כמו הבלוג שלנו שמעמיק בעולם מיתוג המעסיק, והפוסט הספציפי הזה שאתם קוראים שנוגע באספקט מאוד מסוים – טק ברנד.

החלק הכי קשה הוא לא להרים את הבלוג, אלא לייצר תוכן איכותי באופן שוטף. לשם כך תצטרכו לראות שיש מספיק אנשי ונשות טק שהם בעניין, ויותר מכך, לוקחים אחריות.

פודקאסט

בדומה לבלוג, פודקאסט יכול להיות מקום להעמיק ולצלול פנימה. יש משהו הרבה יותר אינטימי בחווית ההאזנה שיוצר קירוב ומחבר. הגם שלהפיק פודקאסט ברמה הטכנית לא מסובך, זה לא עניין של מה בכך לייצר תוכן מספיק מעניין ורלוונטי, ולהביא קהל להאזין. אם אתם שוקלים להביא את סיפור הטק שלכם לפודקאסט יש שתי אפשרויות מרכזיות:

  • להתארח אצל אחרים: רעיון לא רע בכלל זה להביא את אנשי הטק שלכם להתארח בפודקאסטים קיימים שכבר צברו מוניטין וקהל רלוונטי.
  • פודקאסט משלכם: אתם מקליטים את עצמכם ו/או אחרים בפודקאסט על שמכם. זה דורש מכם כמובן יותר ומתאפשר רק אם יש כוחות פנימיים חזקים מספיק לעמוד באתגר. 
מימין: הטק לאבס של MSD מתארחים בפודקאסט קיים של כלכליסט
משמאל: הפודקאסט העצמאי של מאנדיי שפותח דלת לאיך להקים ולנהל סטארט-אפ. מומלץ מאוד להקשיב לפרק שמספר על הקמת הפודקאסט ואיך זה הפך להיות משהו גדול יותר ממה שדמיינו בכלל בהתחלה בדמות קהילה שוקקת חיים.

מיטאפ

מפגשים מקצועיים הם הזדמנות מצויינת להביא אנשים להכיר אתכם, את הטכנולוגיה, את האתגרים, האנשים והמשרדים. בקורונה מן הסתם היה מעבר למיטאפים בזום, אבל אלו לא יכולים להחליף את החוויה של להיפגש. כמו בזירת הפודקאסטים, גם כאן אתם יכולים ליזום אירוע משלכם או לראות איפה אפשר להתארח אצל אחרים שמרימים מיטאפ. בסשן זום לייב שקיימנו, עומר חן מנהל מותג המעסיק של MSD Animal Health Tech Labs, שיתף על התכנון וההוצאה לפועל של מיטאפ שהם קיימו.

מודעה המציגה את המיטאפ

הנה שלבי התכנון המרכזיים על פי עומר:

  • אג׳נדה: מה הנושא? מי קהל היעד? באיזה פורמט? ״מומלץ לעשות סיעור מוחות עם המנהלים וטק לידרס בארגון.״
  • ליהוק: ללהק את האנשים הנכונים שידברו במפגש. "לכל ארגון יש את הכוכבים ויש כאלה עם פוטנציאל"
  • הרשמה – מה התשתית? איך עושים את זה? עם מי משתפים פעולה? "ביעדים כיוונו ל-60 משתתפים ואנחנו יודעים שכדי שיגיעו פיזית אנשים צריך המון נרשמים כי שליש מהנרשמים באמת מגיעים. בסוף נרשמו 260".
  • תוכנית תקשור – איך ואיפה מפרסמים? ״עשינו מודעות בעברית ובאנגלית. מניסיון מודעות בעברית יותר חזקות. ביקשתי מהמנהלים לתקשר את האירוע פנימה, גם להם וגם לדוברים במיטאפ. עזרתי ודחפתי אותם לפרסם בכל מקום רלוונטי בו הם נמצאים".
  • הפקה -מה המשתתפים במיטאפ יקבלו? מה יאכלו? מה ישתו? איזה סוואג יקבלו? הגרלות, פרסים. "היה לנו חשוב ליצור חוויה ולא רק הרצאה".
  • ניהול האירוע עצמו – "אחד הדברים החשובים הוא לחשוב מי מחזיק את האירוע מבחינת זמנים, אני ראיתי את עצמי כמארח. בתחילת האירוע זה הזמן להודות לכולם שהגיעו ולהזמין את המנהל של החברה שיסביר במשך 3-5 דקות מה החברה עושה. זה שיווקי אבל לגיטימי לגמרי.״
  • אחרי האירוע – איך ממנפים ומקדמים את שהיה. "אחרי האירוע הדהדתי את זה בפרסום אורגני וממומן. הדוברים עצמם שיתפו פנימה והחוצה בדפי לינקדאין שלהם. אם אפשרי ממליץ לערוך סרטון קצר על האירוע שהיה.״ והנה לינק לסרטון שמסכם את האירוע.
  • והכי חשוב לזכור: ״בסוף צריך חשוב לדעת שזה כמו שריר שבונים, ככל שתעשו יותר מיטאפים יהיו פחות אתגרים ויעבור יותר חלק״.

תודה עומר על השיתוף!

כנסים מקצועיים

כנסים מקצועיים הם מקום מצוין לפגוש את הקהל שלכם. גם כאן ניתן ליזום כנס או להתארח בכנסים של אחרים. זה לא חייב לעלות כסף: יש כנסים בהם תוכלו לעודד את הטק לידרס אצלכם להגיש מועמדות להרצות בחינם. בכנסים אחרים תוכלו לקנות חסות שתיתן לכם חשיפה בכנס ואולי גם במה.

מימין: מייקרוסופט פלייגראונד הוא חגיגה טכנלוגית של מרכז הפיתוח של החברה בישראל. 18 קבוצות מהארגון, שמפתחות טכנלוגיות ויישומים, הציגו קודם כל לעובדי החברה שיראו, יחוו, ויהיו גאים. ובערב הזמינו את האנשים מבחוץ להתרשם.
משמאל: כנסים סופר מקצועים בהם ניתן לקחת חסות וגם להרצות בחינם כל עוד יש לכם מה לתרום לשיח המקצועי.

מנהל.ת קשרי מפתחים – DEV REL

ניהול קשרי מפתחים הוא תפקיד חדש יחסית. בעל התפקיד אחראי לחבר בין המפתחים בחברה לבין לקוחות, משתמשים, יוצרים, וקהל פוטינציאלי כעובדים. בין המשימות האפשריות של בעל או בעלת תפקיד זה:

  • להכיר את כל הכנסים, מיטאפים, פודקאסטים וקהילות בתחום העיסוק ולבנות קשרים ושיתופי פעולה
  • לתמוך באנשי הטק של החברה שרוצים ליצור תוכן, לעמוד על במה ובכלל ליצר נוכחות ולהיות מובילי דיעה
  • לתקשר את האתגר והעשייה הטכנולוגית פנימה לחברה שכולם יכולו להתחבר

לקריאה נוספת מומלץ לקרוא את הכתבה בגיקטיים של ראביב גורטנשטיין מריסקיפייד

open code 

חברות שתורמות קוד פתוח אטרקטיביות יותר. בעצם תרומת הקוד הפתוח הן מחזירות לקהילה ומראות שאכפת להן. כמובן שיש לכך ערך מוסף גדול כשמפתחים אחרים רואים שבחברה שלכם יש תרבות של תרומה לקוד פתוח, מה שיכול להעיד שיש אצלכם אנשים שכותבים קוד חשוב, רלוונטי ואיכותי. זה במיוחד אטרקטיבי למפתחים מאחר שהקוד הפתוח שהם כותבים משמש גם כ"תיק העבודות" שלהם.

על אף שהיא אינה חברה שמוכרת טכנלוגיה, גם ב-Airbnb תורמים קוד בגיטהאב לטובת הקהילה כפי שניתן לראות בעמוד שלהם בגיטהאב.

יש עוד דברים שאפשר לעשות?

ברור שכן. כל מאמץ שמביא את הסיפור שלכם לקהל הרלוונטי טומן בחובו הזדמנות לשפר את המיצוב שלכם. ההבדל בטק-ברנד הוא שאנחנו מחפשים הזדמנויות למיתוג מקצועי איכותי ועמוק. כזה שמסמן לאנשים טובים ומוכשרים שאתם רציניים לגבי מה שאתם עושים, ויותר מכך, גאים.

מה התפקיד של מנהלת מותג המעסיק?

מנהלת מותג המעסיק יכולה לתמוך, לקדם, לאפשר, ליצור את כל התנאים בכדי שהיוזמות האלו יקרו. אבל אין לה שום סיכוי להוביל את הצד המקצועי. אנשי הטק חייבים לרצות שזה יקרה, לא כי אמרו להם אלא כי יש להם תשוקה לשתף את העולם בעשייה המקצועית שלהם ושל הארגון.

הצעת הגשה לבדיקת אנרגיה לעשייה והתנעה

להוציא מייל לכלל העובדים/חטיבה טכנולוגית ולשאול ״מי לאחרונה היה בכנס מעניין? קרא בלוג מקצועי טוב? הקשיב לפודקאסט שווה?״ להזמין את כל מי שענה למפגש סיעור מוחות בו תבררו את השאלות הבאות:

  • מה היה מעניין במה ששלחתם לנו?
  • אילו חברות נוקטות יוזמות מקצועיות שנראות לכם מעניינות וטובות?
  • מה לדעתכם חושבים עלינו ועל העשייה הטכנולוגית-מקצועית שלנו?
  • מה לא יודעים עלינו? מה היינו רוצים שיחשבו? שיידעו?
  • מה אנחנו רוצים לעשות כדי לגשר על הפער? מה אפשר לעשות? מה נוכל לעשות לאורך זמן?
  • איזה כוחות פנימיים יש לנו? מה יעצור אותנו?

—-

*התוכן בפוסט מבוסס על סשן לייב שקיימנו במסגרת מפגשי ״זום על מיתוג מעסיק״ 

נהנת מהמאמר?
אשמח אם תשתפ/י אותו עם החברים :)​

אולי יעניין אותך גם...

רוצה שאעדכן אותך בפוסט הבא?
בניוזלטר אשלח לך עדכונים מקצועיים, מאמרים ופעילויות חדשות שלנו

כל מה שצריך לדעת על מיתוג מעסיק ישירות למייל שלך

דילוג לתוכן